Welkom op mijn Blog over zeevissen. Mijn naam is Kees de Mol en ik woon in de achtertuin van Katwijk aan Zee. In deze blog wil ik u laten zien hoe ik het zeevissen beleef. Ik wens u allen veel leesplezier. Heeft u een tip of wilt u reageren, laat dan eens een berichtje achter.


Video's

vrijdag 30 maart 2012

Scheveningen; Zuidelijk havenhoofd

Hallo allemaal,

Gisteren keek ik naar het weerbericht en de getijdenvoorspelling en ik besloot om te gaan vissen op het zuidelijk havenhoofd in Scheveningen. Hier was ik al een tijd niet geweest, maar volgens de berichten moest er vis zitten.
blijft een mooi gezicht
Op het havenhoofd vis ik het liefst met afgaans water omdat je dan aan de buitenkant kunt vissen. Met opkomend water is dit door de stroming nauwelijks te doen en zit je constant in de war met de buurman.

Omstreeks half tien kwam ik aan op een stek dichtbij de kop. Op de kop kun je meestal niet vissen omdat deze volgens mij 24/7 vol staat met vaste bezoekers. De vangsten bleken tegen te vallen dus dat viel een beetje tegen. Ik ben begonnen met één hengel veraf en later heb ik er een hengel bijgezet voor dichtbij. Op de hengel dichtbij had ik al snel een mooie rammel en ik takelde een klein gulletje binnen.

papgulletje
Na een  tien minuten weer een rammel en weer een klein gulletje.


De hengel veraf had nog geen stootje gegeven maar deze heb ik na een half uur toch maar binnen gehaald. Tezamen met de lijn van mijn buurman (dat krijg je ervan als je met 4! Hengels vist en deze vervolgens niet af en toe even strak draait) haalde ik twee scholletjes (!) binnen van formaat postzegel. Erg leuk om te vangen want je ziet ze niet zoveel en deze kunnen dus op de soortenlijst voor 2012.



Helaas bleef het na deze twee scholletjes erg rustig en buiten een paar krabben heb ik tot mijn vertrek om 14 uur niets meer gevangen.

Een volgende keer ga ik wss op de noordkop staan want daar was niemand aan het vissen en dan kun je dus wel op de kop staan.

Groeten, Kees de Mol

Geen opmerkingen:

Een reactie posten